سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه مؤمن خود را از دنیا خالی کند، والا گردد وشیرینی دوستیِ خدا را دریابد و از نظر اهل دنیا، گویی دیوانه به شمار آید؛ حال آن که شیرینیِ دوستی خدا، با آن مردم درآمیخته است و در نتیجه، به غیر از او نمی پردازند.با خودم را از دل هایشان برخواهم کَند . [امام صادق علیه السلام]
2جوابیه برای ریش تراشی ................ - مشاوره باجوانان
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • به نام خدایی که آفریدگانش را بیش تر از همه دوست داردسلام.

    قربانت گردم! بحث داغی را شروع کرده ای. امید که دوستانم اندیشه های زیبا و خداپسندانه ای را ارائه کنند.

    ریش تراشی طبق نظر اکثریث نزدیک به اتفاق مراجع شیعه حرام است و ایشان این نکته را از مضمون احادیث بلند شیعه استفاده کرده اند؛ لذا برای یک شیعه همین بس است که به علم بیکران و عصمت کامل اهل بیت _ علیهم السلام _ ایمان دارد و هر چه آنان بگویند‍، از سر ارادت و ولایت می پذیرد.

    با این همه می توان به آثار منفی ریش تراشی از نگاه اسلام و دانشمندان جهان پرداخت و آن ها را  مورد بررسی قرار داد. این شما و این نکاتی که بنده در این باره یافته ام. دوست دارم هر کسی این کامنت را مطالعه می کند، اگر نظری دارد، در وبلاگم یادداشت بگذارد:

    1. شبیه شدن به زردتشتی ها و یهودیان. تقلید از فرهنگ بیگانگان باعث می شود که مسلمانان به تدریج اصالت و هویت و فرهنگ دینی خود را از دست بدهند؛ همان گونه که امروزه این امر در بسیاری از شیعیان مشهود است.

    2. از دست دادن علامت مردانگی و عزت مردی و زینتی که خدا به مردان داده است. ریش تراشی باعث می شود که مرد مانند بچه ها و شبیه زنان شود و از خلقت طبیعی خود خارج گردد!

    3. آسیب رسانیدن به صورت. پیامبر خدا _ صلی الله علیه و اله و سلم _ فرمود: «خلق اللحیة من المثلة، و من مثل فعلیه لعنة الله؛ ریش تراشی یک نوع مثله (= شکنجه و آزار جسم و روح) است و کسی که مثله کند، لعنت خدا بر او باد!»

    4. دچار عذاب قوم لوط شدن. خدا حضرت لوط پیامبر _ علی نبینا و اله و علیه السلام _ را برای قومی فرستاد که به قوم لوط مشهور شدند. اینان چند عمل زشت داشتند که به خاطر آن ها دچار عذاب شدند؛ به گونه ای که هیچ اثری از آن ها برای تاریخ نماند! یکی از کارهای عذاب انگیز آنان ریش تراشی بود!

    و اما فواید ریش گذاشتن و شانه کردن ریش:

    1. پاسداشت نعمتی که خدا به مردان داده است؛

    2. برآورده شدن حاجت ها؛

    3. جلوگیری از وبا؛

    4. از بین رفتن غصه و غم؛

    5. محکم شدن دندان ها؛

    6. قطع بیماری های بلغمی؛

    7. دورشدن از فقر و درد؛

    8. زیادشدن رزق و روزی؛

    و... .

    تک تک مطالبی که نوشتم، مدرک دارد. سخن در این باره فراوان است و مجال و فضا کم. امید که این نوشته ی کوتاه، مورد قبول اهل نظر افتد.

    التماس دعا دارم.

    خدا نگهدار.
    1.اسماعیل داستانی بنیسی سه‏شنبه 14/9/1385 ساعتِ 7:47 صبح

    سلام

    به نظرم من هیچ فرقی نمی‏کنه که ریش داشته باشی یا نداشته با این حال ریش داشتن یا نداشتن باعث شخصیت نمی‏شه بلکه رفتار ادم باعث بوجود آمدن شخصیت یا از بین رفتن ان می‏شه ولی یه چیزی اگه می‏خوای کسی می خواد ریش بزاره یک ریش ساده و تمیز بزاره نه کلی مو که آدم حالش بهم بخوره

    موفق باشی
    2 . هومن دوشنبه 13/9/1385 ساعتِ 11:44 عصر

     


    مشاورین ::: پنج شنبه 85/9/16::: ساعت 2:38 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    کل بازدید :74670

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    2جوابیه برای ریش تراشی ................ - مشاوره باجوانان
    مشاورین
    این وبلاگ جهت مشاوره دادن به جوانان در زمینه مشکلاتی که در دوران جوانی برای آنها رخ میدهد تأسیس گردیده است.درصورت تمایل می توانید مشکلات خود رابه کانون مشاوره باجوانان ارسال کنید.یا در این وبلاگ کامنت بگذارید. باتشکر Moshaverin110@yahoo.com

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    2جوابیه برای ریش تراشی ................ - مشاوره باجوانان

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<


    >>آرشیو شده ها<<


    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    <