سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سینه خردمند صندوق راز اوست و گشاده‏رویى دام دوستى و بردبارى گور زشتیهاست . [ یا که فرمود : ] آشتى کردن ، نهان جاى زشتیهاست و آن که از خود خشنود بود ناخشنودان او بسیار شود . [نهج البلاغه]
مشکلات جنسی جوانان - مشاوره باجوانان
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • " کسی که در خود احساس کرامت می کند شهوات و خواهش های نفس ، نزد او بی مقدار می شود."حضرت علی ‹ع› 

    بی تردید یکی از نیرومند ترین غرایز ، نیروی جنسی و تظاهرات حیاتی آن است . این نیرو از ابتدای تولد به صورت کمون (نهفته) در وجود آدمی نهاده شده است . فرد تا پیش از بلوغ ، دوران آرام و بی تحرکی را پشت سر می گذارد ، اما به محض شروع دوران نوجوانی آرام آرام زمان بیداری این نیرو فرا می رسد و رفته رفته تمامی وجود نوجوان را در بر می گیرد و تأثیرات زیادی بر او می گذارد به گونه ای که نوجوان ، خود را در چنگال قوی این غریزه ، تقریبا ًبی دفاع و ناتوان می بیند و آن را خارج از حیطه اراده و اقتدار شخصی خود احساس می کند . به همین دلیل ظهور و بروزاین غریزه خواه ناخواه با مشکلاتی توأم است . شکوفایی این غریزه ،به تدریج با هزاران تصور و احساس دیگر همراه می شود و پس از مدتی تقریباً مالک اصلی وجود آدمی می گردد.

    مراحل تمایلات غریزی

    نوجوانان درابتدا احساس ناشناخته و مرموزی در وجود خویش می یابد که آمیخته با نوعی محبت و علاقه به دیگران است و سپس چند مرحله را به تدریج طی می کند:
    در مرحله اول توجه نوجوان به وضع بدن معطوف می شود و این آغاز توجه و علاقه به امور جنسی است.
    در مرحله دوم توجه وعلاقه قبلی با میل شدید وعاطفه ومحبت همراه می شود وبه اصطلاح ماهیت عاطفی پیدا می کند:
    در مرحله سوم علاقه به جنس مخالف بیشترمی شود و در ابتدا عشق و علاقه آنها ممکن است هر کسی را هدف قرار دهد . در این مرحله نوجوان ممکن است به طور اخص به چندین نفر علاقمند شود.
    در مرحله چهارم علاقه معطوف به چند نفر تغییر جهت داده و به جانب یک فرد از جنس مخالف هدایت می شود. این فرد ممکن است قدری بزرگتر از خود نوجوان باشد و نوجوان ،احتمالا ًبا این شیوه بخواهد از پشتیبانی فردی برخودار شود.
    در مرحله پنجم نوجوان ، تغییر عقیده می دهد و متوجه فردی از جنس مخالف می شود که تناسب سنی با او داشته باشد.
    برخی ازروانشناسان ، عشق وعلاقه نوجوانان را دو نوع می دانند:عشق عاطفی ( ملکوتی ) و عشق شهوانی . آنها عشق ملکوتی را محبت و علاقه ای می دانند که جوان به طرف مقابل احساس می کند و گاهی هم جوانان
    از آنان به " عشق پاک" تعبیر می کنند . در این مرحله ، عشق جنبه جسمانی و شهوانی ندارد بلکه با نوعی تمجید و تحسین و احساس فداکاری توأم است و جوان به شدت پرهیز دارد که این نوع احساس را با بر چسب علاقه جنسی آلوده کند و از آن ، به عشق آسمانی یاد می کند. " موریس دبس " این نوع گرایش ها را " عشق های افلاطونی " می نامد و آن را مشتمل بر احساسات محبت آمیز می داند. در مرحله عشق عاطفی بروز و ظهور می یابد جوان بیشتر به مسائل توأم با لذت علاقه مند می شود و چنانچه در طرف مقابل ویژگی های مطلوب را بیابد به ازداوج می اندیشد .



    مشاورین ::: چهارشنبه 85/8/3::: ساعت 11:27 عصر
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 6
    کل بازدید :74739

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    مشکلات جنسی جوانان - مشاوره باجوانان
    مشاورین
    این وبلاگ جهت مشاوره دادن به جوانان در زمینه مشکلاتی که در دوران جوانی برای آنها رخ میدهد تأسیس گردیده است.درصورت تمایل می توانید مشکلات خود رابه کانون مشاوره باجوانان ارسال کنید.یا در این وبلاگ کامنت بگذارید. باتشکر Moshaverin110@yahoo.com

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    مشکلات جنسی جوانان - مشاوره باجوانان

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<


    >>آرشیو شده ها<<


    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    <